maandag 15 oktober 2012

Berlin tut gut


Liebe Freunden,

Ik weet het. Shame on me. Shame on me. Na mijn wanhopige smeekbedes om mijn blog AUB te volgen, laat ik wekenlang niets van mij horen. Een schande, vergeef me. Ik maak het goed. Elke dag een blog. Nee, ik ga geen loze beloftes maken. Maar toch regelmatig een blog, ik beloof het. En belofte maakt schuld.

De opmerkzame facebookers (op dat medium ben ik nog wel in leven) hebben natuurlijk al lang gezien (ahum, gehoord, er zijn – inderdaad – nog geen foto’s verschenen) dat ik EINDELIJK een kot heb gevonden. Voor zij die mijn adres nog niet hebben bekomen, ik zal jullie uit jullie lijden verlossen:
Elise De Mets
(c/o Hoppe) (mijn naam staat tegenwoordig op de brievenbus, maar de postbode zal mijn naam nog wel niet kennen vrees ik)
Frankfurter Allee 96
10247 Berlin
Ik verwacht een lading post, dus stel me niet teleur!

Jullie willen vast wel weten hoe het met me gaat (of niet, maar dan stel ik voor om andere internetoorden op te zoeken). Ik kan jullie verzekeren: super! Berlijn heeft me – buiten zijn/ haar (??) rampzalige woningtekort – nog niet teleurgesteld.

1. Berlijnse straten 2. Berlijnse nachten
3. Vegetarisch eten in Berlijn = top 4. Cultureel doen in het Pergamonmuseum
1. Einstein, geen domme kerel 2. Dansen op het Museumsinsel
 3. We hate WG-gesucht 4. Laetitie die Mauerpark tekent
We zullen beginnen van vooraf aan. Am Anfang heb ik voor de volle 4 weken een cursus Duits gevolgd. Mijn Duits ging van bijna onbestaande naar basisniveau, vooruitgang is altijd goed, me dunkt. Ik ben heden ten dage de trotse bezitter van een ‘Leistungsnachweis’ voor Deutsch als Fremdsprache B1.1., “afgestudeerd” met grootste onderscheiding (1,0), goed voor 7 studiepunten (die mijn teergeliefde Universiteit Gent uiteraard niet erkend, bedankt daarvoor). 

1. Lekker Mexicaans eten 2. Cocktails voor 4 euro are the best!
3 + 4 Koffietje na de les 
1. 3de verblijfplaats bij Kim en Pauline (waarvoor dank) 2. Uilenkoekjes
bakken voor de klasgenoten 3. Een Kneipe met Eulen in de naam? Kan niet slecht zijn
4. Spreekt voor zich... 

Wat ik tijdens die 4 weken nog heb gedaan? Oh oh verrassing, een woning gezocht (en gevonden), ‘soms’ eens het Berlijnse nachtleven ontdekt (ik ben hier dan ook niet om thuis te zitten), mijn ouders ontvangen en veel veel meer.

1. Clubben 2. In een Trabantje rijden 3. 'Den Duits' woont hier blijkbaar ook
4. Mauerpark 

1. Voor de 3de keer sushi eten 2. AUB flink pissen
3. Naar het theater gaan 4. Sehr schone Show!


Morgen (dinsdag) begint het echt, dan zal ik het uiterste van mijn Duits concentratievermogen moeten vergen, zal ik mijn beste beentje moeten voorzetten en zal ik – hopelijk – Duitse vriendjes maken. Ik kijk er al naar uit. Oke, ik moet toegeven dat ik het vooral ont-zettend spannend vind. 

1. Een geweldige (en verrassende) laatste avond met mijn klasgenootjes
2. Tweede worden in een bierwedstrijd (al was mijn aandeel pover) 
Mijn excuses voor de picture-overload. Heb mijn best gedaan om het te beperken. En dan nog, vele vele geweldige momenten zijn niet eens op beeld vastgelegd, die ga ik moeten onthouden, zonder veel moeite. 

In mijn volgende blogpostje toon ik jullie mijn appartement. En proficiat, om het tot het einde uit te houden, het was lang. 

Liebe Grüße, 

Elise 

3 reacties:

Elisse zei

Oooh Elise, eindelijk beeldmateriaal! Ik kijk al zo hard uit naar ons bezoekje <3 It's gonna be EPIC! Enneuhm, wilt gij ook uilenkoekjes bakken voor mij als ik langskom. Dank bij voorbaat.

Britt zei

Leuk om te horen dat alles goed gaat ginder! Hier missen we u in ieder geval! Feestjes zonder Elise zijn niet hetzelfde! En weet je wat ik ook mis: je niesje tijdens de les in de stofferige lokalen van Ugent;)!
Veel succes vandaag! You can do it Baby!

Groetjes Britt

Lise zei

Wauw Elise! Leuk blogje om te lezen, en zeer fijn om te zien dat het goed met je gaat! Kick some ass daar, but i do miss you! En zogauw je iets weet over examens en dergelijke, laat maar weten!!

xoxo
Lise ;)

Een reactie posten

Cheese it